Amsterdamklussers

ALGEMENE VOORWAARDEN Amsterdam klussers BV

  1. Amsterdam Klussers, gevestigd te Amsterdam, KvK-nummer 80195466, wordt in deze
    algemene voorwaarden aangeduid als dienstverlener.
  2. De wederpartij van dienstverlener wordt in deze algemene voorwaarden aangeduid als
    opdrachtgever.
  3. Partijen zijn dienstverlener en opdrachtgever samen.
  4. Met de overeenkomst wordt bedoeld de overeenkomst tot dienstverlening tussen partijen.
    Artikel 2 – Toepasselijkheid algemene voorwaarden
  5. Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen, werkzaamheden,
    overeenkomsten en leveringen van diensten of goederen door of namens dienstverlener.
  6. Afwijken van deze voorwaarden kan alleen als dat uitdrukkelijk én schriftelijk door partijen
    is overeengekomen.
  7. De overeenkomst bevat voor dienstverlener steeds inspanningsverplichtingen, geen
    resultaatsverplichtingen.
    Artikel 3 – Betaling
  8. Declaraties moeten binnen 3 dagen na factuurdatum betaald zijn, tenzij partijen hierover
    schriftelijk andere afspraken hebben gemaakt of op de declaratie een andere betaaltermijn
    vermeld is.
  9. Betalingen geschieden zonder enig beroep op opschorting of verrekening door
    overschrijving van het verschuldigde bedrag op het door dienstverlener opgegeven
    bankrekeningnummer.
  10. Betaalt opdrachtgever niet binnen de overeengekomen termijn, dan is hij van rechtswege,
    zonder dat daarvoor enige aanmaning nodig is, in verzuim. Vanaf dat moment is
    dienstverlener gerechtigd de verplichtingen op te schorten totdat opdrachtgever aan zijn
    betalingsverplichtingen heeft voldaan.
  11. Blijft opdrachtgever in gebreke, dan zal dienstverlener tot invordering overgaan. De
    kosten met betrekking tot die invordering komen voor rekening van de opdrachtgever.
    Wanneer opdrachtgever in verzuim is, is hij naast de hoofdsom tevens wettelijke
    (handels)rente, buitengerechtelijke incassokosten en overige schade verschuldigd aan
    dienstverlener. De incassokosten worden berekend aan de hand van het Besluit vergoeding
    voor buitengerechtelijke incassokosten.
  12. In geval van liquidatie, faillissement, beslag of surseance van betaling van de
    opdrachtgever zijn de vorderingen van dienstverlener op de opdrachtgever onmiddellijk
    opeisbaar.
  13. Weigert opdrachtgever zijn medewerking aan de uitvoering van de opdracht door
    dienstverlener, dan is hij nog steeds verplicht de afgesproken prijs aan dienstverlener te
    betalen.
    Artikel 4 – Aanbiedingen en offertes
  14. De aanbiedingen van dienstverlener zijn hooguit een week geldig, tenzij in het aanbod
    een andere termijn van aanvaarding is genoemd. Wordt het aanbod niet binnen die gestelde
    termijn aanvaard, dan vervalt het aanbod.
  15. Levertijden in offertes zijn indicatief en geven de opdrachtgever bij overschrijding daarvan
    geen recht op ontbinding of schadevergoeding, tenzij partijen uitdrukkelijk en schriftelijk
    anders zijn overeengekomen.
  16. Aanbiedingen en offertes gelden niet automatisch voor nabestellingen. Partijen moeten dit
    uitdrukkelijk én schriftelijk overeenkomen.
    Artikel 5 – Prijzen
  17. De op aanbiedingen, offertes en facturen van dienstverlener genoemde prijzen zijn
    exclusief btw en eventuele andere overheidsheffingen, tenzij uitdrukkelijk anders vermeld.
  18. De prijzen van goederen zijn gebaseerd op de op dat moment bekend zijnde kostprijzen.
    Verhogingen hiervan, die door de dienstverlener niet konden worden voorzien ten tijde van
    het doen van de aanbieding c.q. het tot stand komen van de overeenkomst, kunnen
    aanleiding geven tot prijsverhogingen.
  19. Ten aanzien van de dienstverlening kunnen partijen bij de totstandkoming van de
    overeenkomst een vaste prijs overeenkomen.
  20. Indien er geen vaste prijs is overeengekomen, kan het tarief met betrekking tot de
    dienstverlening worden vastgesteld op grond van de werkelijk bestede uren. Het tarief wordt
    berekend volgens de gebruikelijke uurtarieven van dienstverlener, geldend voor de periode
    waarin hij de werkzaamheden verricht, tenzij een daarvan afwijkend uurtarief is
    overeengekomen.
  21. Indien geen tarief op grond van de werkelijk bestede uren is afgesproken, wordt voor de
    dienstverlening een richtprijs afgesproken, waarbij dienstverlener gerechtigd is om hier tot
    10% vanaf te afwijken. Indien de richtprijs meer dan 10% hoger uit gaat vallen, dient
    dienstverlener opdrachtgever tijdig te laten weten waarom een hogere prijs gerechtvaardigd
    is.
    Artikel 6 – Prijsindexering
  22. De bij het aangaan van de overeenkomst overeengekomen prijzen en uurlonen zijn
    gebaseerd op het op dat moment gehanteerde prijspeil. Dienstverlener heeft het recht de
    aan opdrachtgever te berekenen vergoedingen jaarlijks per 1 januari aan te passen.
  23. Aangepaste prijzen, tarieven en uurlonen worden zo spoedig mogelijk medegedeeld aan
    opdrachtgever.
    Artikel 7 – Informatieverstrekking door opdrachtgever
  24. Opdrachtgever stelt alle informatie die voor de uitvoering van de opdracht relevant is
    beschikbaar voor dienstverlener.
  25. Opdrachtgever is verplicht alle gegevens en bescheiden, die dienstverlener meent nodig
    te hebben voor het correct uitvoeren van de opdracht, tijdig en in de gewenste vorm en op
    de gewenste wijze ter beschikking te stellen.
  26. Opdrachtgever staat in voor de juistheid, volledigheid en betrouwbaarheid van de aan
    dienstverlener ter beschikking gestelde gegevens en bescheiden, ook indien deze van
    derden afkomstig zijn, voor zover uit de aard van de opdracht niet anders voortvloeit.
  27. Opdrachtgever vrijwaart dienstverlener voor elke schade in welke vorm dan ook die
    voortvloeit uit het niet voldoen aan het in het eerste lid van dit artikel gestelde.
  28. Indien en voor zover opdrachtgever dit verzoekt, retourneert dienstverlener de betreffende
    bescheiden.
  29. Stelt opdrachtgever niet, niet tijdig of niet behoorlijk de door dienstverlener verlangde
    gegevens en bescheiden beschikbaar en loopt de uitvoering van de opdracht hierdoor
    vertraging op, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten en extra honoraria voor
    rekening van opdrachtgever.
    Artikel 8 – Intrekking opdracht
  30. Het staat opdrachtgever vrij om de opdracht aan dienstverlener op elk gewenst moment te
    beëindigen.
  31. Wanneer opdrachtgever de opdracht intrekt, is opdrachtgever verplicht 50% van de
    hoofdsom te betalen.
    Artikel 9 – Uitvoering van de overeenkomst
  32. Dienstverlener voert de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig
    de eisen van goed vakmanschap uit.
  33. Dienstverlener heeft het recht om werkzaamheden te laten verrichten door derden.
  34. De uitvoering geschiedt in onderling overleg en na schriftelijk akkoord en betaling van het
    eventueel afgesproken voorschot.
  35. Het is de verantwoordelijkheid van opdrachtgever dat dienstverlener tijdig kan beginnen
    aan de
    opdracht.
    Artikel 10 – Contractduur opdracht
  36. De overeenkomst tussen opdrachtgever en dienstverlener wordt aangegaan voor
    onbepaalde tijd, tenzij uit de aard van de overeenkomst iets anders voortvloeit of partijen
    uitdrukkelijk én schriftelijk anders zijn overeengekomen.
  37. Zijn partijen binnen de looptijd van de overeenkomst voor de voltooiing van bepaalde
    werkzaamheden een termijn overeengekomen, dan is dit nooit een fatale termijn. Bij
    overschrijding van deze termijn moet opdrachtgever dienstverlener schriftelijk in gebreke
    stellen.
    Artikel 11 – Wijziging van de overeenkomst
  38. Indien tijdens de uitvoering van de overeenkomst blijkt dat het voor een behoorlijke
    uitvoering van de opdracht noodzakelijk is om de te verrichten werkzaamheden te wijzigen
    of aan te vullen, passen partijen tijdig en in onderling overleg de overeenkomst
    dienovereenkomstig aan.
  39. Indien partijen overeenkomen dat de overeenkomst wordt gewijzigd of aangevuld, kan het
    tijdstip van voltooiing van de uitvoering daardoor worden beïnvloed. Dienstverlener stelt
    opdrachtgever hiervan zo spoedig mogelijk op de hoogte.
  40. Indien de wijziging van of aanvulling op de overeenkomst financiële en/of kwalitatieve
    consequenties heeft, licht dienstverlener opdrachtgever hierover zo spoedig mogelijk
    schriftelijk in.
  41. Indien partijen een vast honorarium zijn overeengekomen, geeft dienstverlener daarbij
    aan in hoeverre de wijziging of aanvulling van de overeenkomst een overschrijding van dit
    honorarium tot gevolg heeft.
    Artikel 12 – Overmacht
  42. In aanvulling op het bepaalde in artikel 6:75 Burgerlijk Wetboek geldt dat een
    tekortkoming van dienstverlener in de nakoming van enige verplichting jegens
    opdrachtgever niet aan dienstverlener kan worden toegerekend in geval van een van de wil
    van dienstverlener onafhankelijke omstandigheid, waardoor de nakoming van zijn
    verplichtingen jegens opdrachtgever geheel of gedeeltelijk wordt verhinderd of waardoor de
    nakoming van zijn verplichtingen in redelijkheid niet van dienstverlener kan worden verlangd.
    Tot die omstandigheden worden mede gerekend wanprestaties van toeleveranciers of
    andere derden, stroomstoringen, computervirussen, stakingen, slechte
    weersomstandigheden en werkonderbrekingen.
  43. Indien zich een situatie als hiervoor bedoeld voordoet als gevolg waarvan dienstverlener
    niet aan zijn verplichtingen jegens opdrachtgever kan voldoen, dan worden die
    verplichtingen opgeschort zolang dienstverlener niet aan zijn verplichtingen kan voldoen.
    Indien de in de vorige zin bedoelde situatie 30 kalenderdagen heeft geduurd, hebben
    partijen het recht de overeenkomst schriftelijk geheel of gedeeltelijk te ontbinden.
  44. Dienstverlener is in het geval als bedoeld in het tweede lid van dit artikel niet gehouden tot
    vergoeding van enige schade, ook niet als dienstverlener als gevolg van de
    overmachtstoestand enig voordeel geniet.
    Artikel 13 – Verrekening
    Opdrachtgever doet afstand van zijn recht om een schuld aan dienstverlener te verrekenen
    met een vordering op dienstverlener.
    Artikel 14 – Opschorting
    Opdrachtgever doet afstand van het recht om de nakoming van enige uit deze
    overeenkomst voortvloeiende verbintenis op te schorten.
    Artikel 15 – Overdracht van rechten
    Rechten van een partij uit deze overeenkomst kunnen niet worden overgedragen zonder de
    voorafgaande schriftelijke instemming van de andere partij. Deze bepaling geldt als een
    beding met goederenrechtelijke werking zoals bedoeld in artikel 3:83, tweede lid, Burgerlijk
    Wetboek.
    Artikel 16 – Verval van de vordering
    Elk recht op vergoeding van schade veroorzaakt door dienstverlener vervalt in elk geval 12
    maanden na de gebeurtenis waaruit de aansprakelijkheid direct of indirect voortvloeit.
    Hiermee wordt niet uitgesloten het bepaalde in artikel 6:89 Burgerlijk Wetboek.
    Artikel 17 – Verzekering
  45. Opdrachtgever verplicht zich geleverde zaken die noodzakelijk zijn voor de uitvoering van
    de onderliggende overeenkomst, alsook zaken van dienstverlener die bij opdrachtgever
    aanwezig zijn en zaken die onder eigendomsvoorbehoud zijn geleverd, adequaat te
    verzekeren en verzekerd te houden tegen onder andere brand, ontploffings- en waterschade
    evenals diefstal.
    Artikel 18 – Aansprakelijkheid schade
  46. Dienstverlener is niet aansprakelijk voor schade die voortvloeit uit deze overeenkomst,
    tenzij dienstverlener de schade opzettelijk of met grove schuld heeft veroorzaakt.
  47. In het geval dat dienstverlener een schadevergoeding verschuldigd is aan opdrachtgever
    bedraagt de schade niet meer dan het honorarium.
  48. Iedere aansprakelijkheid voor schade, voortvloeiende uit of verband houdende met de
    uitvoering van een overeenkomst, is steeds beperkt tot het bedrag dat in het desbetreffende
    geval door de gesloten (beroeps)aansprakelijkheidsverzekering(en) wordt uitbetaald. Dit
    bedrag wordt vermeerderd met het bedrag van het eigen risico volgens de desbetreffende
    polis.
  49. De aansprakelijkheidsbeperking geldt ook als dienstverlener aansprakelijk wordt gesteld
    voor schade die direct of indirect voortvloeit uit het niet deugdelijk functioneren van de door
    dienstverlener bij de uitvoering van de opdracht gebruikte apparatuur, software,
    gegevensbestanden, registers of andere zaken.
  50. Niet uitgesloten is de aansprakelijkheid van dienstverlener voor schade die het gevolg is
    van opzet of bewuste roekeloosheid van dienstverlener, zijn leidinggevende of
    ondergeschikten.
    Artikel 19 – Aansprakelijkheid opdrachtgever
  51. Ingeval een opdracht wordt verstrekt door meer dan één persoon, is ieder van hen
    hoofdelijk aansprakelijk voor de bedragen die uit hoofde van die opdracht aan dienstverlener
    verschuldigd zijn.
  52. Wordt een opdracht middellijk of onmiddellijk verstrekt door een natuurlijke persoon
    namens een rechtspersoon, dan kan deze natuurlijke persoon tevens in privé opdrachtgever
    zijn. Daarvoor is vereist dat deze natuurlijke persoon beschouwd kan worden als de
    (mede)beleidsbepaler van de rechtspersoon. Bij wanbetaling door de rechtspersoon is de
    natuurlijke persoon dus persoonlijk aansprakelijk voor de betaling van de declaratie,
    onverschillig of deze, al dan niet op verzoek van opdrachtgever, ten name van een
    rechtspersoon dan wel ten name van opdrachtgever als natuurlijk persoon of hen beiden is
    gesteld.
    Artikel 20 – Vrijwaring
    De opdrachtgever vrijwaart dienstverlener tegen alle aanspraken van derden, die verband
    houden met de door dienstverlener geleverde goederen en/of diensten.
    Artikel 21 – Klachtplicht
  53. Opdrachtgever is verplicht klachten over de verrichte werkzaamheden direct schriftelijk te
    melden aan dienstverlener. De klacht bevat een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van
    de tekortkoming, zodat dienstverlener in staat is hierop adequaat te reageren.
  54. Een klacht kan er in ieder geval niet toe leiden, dat dienstverlener gehouden kan worden
    om andere werkzaamheden te verrichten dan zijn overeengekomen.
    Artikel 22 – Eigendomsvoorbehoud, opschortingsrecht en retentierecht
  55. De bij opdrachtgever aanwezige zaken en geleverde zaken en onderdelen blijven
    eigendom van dienstverlener totdat opdrachtgever de gehele afgesproken prijs heeft
    betaald. Tot die tijd kan dienstverlener zich beroepen op zijn eigendomsvoorbehoud en de
    zaken terugnemen.
  56. Indien de overeengekomen vooruit te betalen bedragen niet of niet op tijd worden
    voldaan, heeft dienstverlener het recht om de werkzaamheden op te schorten totdat het
    overeengekomen deel alsnog is voldaan. Er is dan sprake van schuldeisersverzuim. Een
    verlate levering kan in dat geval niet aan dienstverlener worden tegengeworpen.
  57. Dienstverlener is niet bevoegd de onder zijn eigendomsvoorbehoud vallende zaken te
    verpanden noch op enige andere wijze te bezwaren.
  58. Indien zaken nog niet zijn geleverd, maar de overeengekomen voortuitbetaling of prijs niet
    conform afspraak is voldaan, heeft dienstverlener het recht van retentie. De zaak wordt dan
    niet geleverd totdat opdrachtgever volledig en conform afspraak heeft betaald.
  59. In geval van liquidatie, insolventie of surseance van betaling van opdrachtgever zijn de
    Artikel 23 – Intellectueel eigendom
  60. Tenzij partijen schriftelijk anders zijn overeengekomen, behoudt dienstverlener alle
    intellectuele absolute rechten (waaronder auteursrecht, octrooirecht, merkenrecht,
    tekeningen- en modellen- recht, etc.) op alle ontwerpen, tekeningen, geschriften, dragers
    met gegevens of andere informatie, offertes, afbeeldingen, schetsen, modellen, maquettes,
    etc.
  61. De genoemde intellectuele absolute rechten mogen niet zonder schriftelijke toestemming
    van dienstverlener worden gekopieerd, aan derden getoond en/of ter beschikking gesteld of
    op andere wijze worden gebruikt.
  62. Opdrachtgever verplicht zich tot geheimhouding van de door dienstverlener aan hem ter
    beschikking gestelde vertrouwelijke informatie. Onder vertrouwelijke informatie wordt in ieder
    geval verstaan datgene waarop dit artikel betrekking heeft, alsmede de bedrijfsgegevens.
    Opdrachtgever verplicht zich zijn personeel en/of derden die betrokken zijn bij de uitvoering
    van deze overeenkomst, een schriftelijke geheimhoudingsplicht op te leggen van de
    strekking van deze bepaling.
    Artikel 24 – Geheimhouding
    Ieder der partijen houdt de informatie die hij (in welke vorm dan ook) van de andere partij
    ontvangt en alle andere informatie betreffende de andere partij waarvan hij weet of
    redelijkerwijs kan vermoeden dat deze geheim of vertrouwelijk is, dan wel informatie
    waarvan hij kan verwachten dat de verspreiding daarvan de andere partij schade kan
    berokkenen, geheim en neemt alle nodige maatregelen om te waarborgen dat zijn personeel
    de genoemde informatie ook geheimhoudt.
    De in het eerste lid van dit artikel genoemde geheimhoudingsplicht geldt niet voor informatie:
    die op het moment dat de ontvanger deze informatie ontving al openbaar was of nadien
    openbaar is geworden zonder een schending door de ontvangende partij van een op hem
    rustende geheimhoudingsplicht;
    waarvan de ontvangende partij kan bewijzen dat deze informatie al in zijn bezit was op het
    moment van verstrekken door de andere partij;
    die de ontvangende partij van een derde heeft ontvangen waarbij deze derde gerechtigd
    was deze informatie aan de ontvangende partij te verstrekken
    die door de ontvangende partij openbaar wordt gemaakt op grond van een wettelijke plicht.
  63. De in dit artikel omschreven geheimhoudingsplicht geldt voor de duur van deze
    overeenkomst en voor een periode van drie jaar na het eindigen daarvan.
    Artikel 25 – Boete op overtreding geheimhoudingsplicht
  64. Overtreedt opdrachtgever het artikel van deze algemene voorwaarden over
    geheimhouding, dan verbeurt opdrachtgever ten behoeve van dienstverlener een
    onmiddellijk opeisbare boete van € 5.000. Dit is ongeacht of de overtreding aan
    opdrachtgever kan worden toegerekend. Bovendien is er voor het verbeuren van deze boete
    geen voorafgaande ingebrekestelling of gerechtelijke procedure benodigd. Ook hoeft er
    geen sprake te zijn van enige vorm van schade.
  65. Het verbeuren van de in het eerste lid van dit artikel bedoelde boete doet geen afbreuk
    aan de overige rechten van dienstverlener waaronder zijn recht om naast de boete
    schadevergoeding te vorderen.
    Artikel 26 – Garantie
    De opdrachtgever heeft 5 jaar garantie op de uitgevoerde werkzaamheden ( materiaal wat
    wij hebben gebruikt.
    Bij noodgevallen voor elektra en waterschade wordt de opdrachtgever binnen 48 uur
    geholpen
    Bij alle andere schadegevallen wordt de opdrachtgever binnen 7 dagen geholpen
    Artikel 27 – Toepasselijk recht en bevoegde rechter
    Op iedere overeenkomst tussen partijen is uitsluitend het Nederlands recht van toepassing.
    De Nederlandse rechter in het arrondissement waar Amsterdam Klussers is
    gevestigd/praktijk houdt/kantoor houdt is exclusief bevoegd om kennis te nemen van
    eventuele geschillen tussen
    partijen, tenzij de wet dwingend anders voorschrijft